Big business

På matrasten cyklade Kalle, Anton, Stefan och jag i strålande sol och världens Bike Boys-känsla, inte bara hos snabbglidaren Anton utan hos oss alla, iväg mot Intersport på Giraffen.

Vi flög fram längs Esplanaden, Kalles ficka var full av pengar, Stefan var lika omotiverat glad som vanligt, Anton impade med snabba accelerationer kombinerat med snygga svängar och jag blev bara svettig. Vi skulle äntligen köpa vårt matchställ, det grymma nike-setet Mikael berättat om och vi kommer bli så himla snygga. Egentligen ville vi ha en bild när vi, uppklädda i kostymer med vår klubblogga på bröstet, stod med bakåtslickat hår och överlämnade pengarna samtidigt som vi med leenden upp till öronen och bländvita tänder tog i hand med de anställda på Intersport som var överväldigade av att få göra affärer med oss. Istället hade Kalle med sig alla pengar, blandat med presentkort eftersom vi inte hade råd att betala bara i kontanter, i ett skabbigt kuvert med nedkladdad utsida och jag var tvungen att sticka mitt i förhandlingarna i rädsla av att komma försent till min svenskalektion.


/ Jakob

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0