Tankar, i punktform, efter första träningsmatchen

Idag nådde FC Fruktstund sin första milstolpe. För mig personligen är det den andra - när jag berättade för min pappa att jag funderade på att spela i Korpen istället för IFK Berga som han tränat, dömt och följt i 10 år, ser jag som min första. Idag spelade vi vår första träningsmatch. Mot Karamellpojkarna.


Vi vann med 2-0.

Matchens lirare: Adam och Kalle. Kalle som inte har spelat fotboll på typ ett år, bara innebandy med alla ölhäfarjonar och massa datorspel, imponerade faktiskt. Även om det är långt kvar till toppform. Adam spelade hårt, skoningslöst, enkelt och tråkigt, precis som det ska vara. Han hade en fin cross till Anton också.


Dagens åskådare: I stenhård konkurrens med Karamellpojkarnas tjejer som faktiskt frivilligt hade kommit för att se matchen gick den förbicyklande Kasper Appelqvist vinnande ur fighten. Han hann se typ 10 minuter, och han gillade det.


Dagens tränare: Marcus Nilsson. Innan matchen höll han en tio minuter lång utläggning om vikten av att spela hårt och tufft, att nu var det minsann ingen tjejliga vi spelade i. I halvtid när matchen stod och vägde återkopplade han till sitt första förmaningstal och fick oss riktigt taggade genom att visa hur svettig han var. Han var jättesvettig.

  

Dagens lärdomar: Ny uppställning i framtiden bör diskuteras - två backar, tre mittfältare och en anfallare kändes inte helt optimalt med spelarmaterialet vi har. Jag blev väldigt ensam på topp, fast Oskar Thor lyckades ju göra mål så det berodde kanske bara på mig själv. Alla var sjukt trötta också, mer konditionsträning behövs.


Dagens skadelista: David Källén. Skadad tumme efter brutalt påhopp från karamellpojke. För övrigt var David en positiv överraskning, han har inte deltagit på några träningar men han höll god klass!


Dagens hypokondriker-skadelista: Anton Holmgren. "Bruten tå". 

  

Dagens notering: Johan Gust deltog inte.

image13



 /  Jakob

Kommentarer
Postat av: karamellpojkarna

Jag ber om ursäkt i fall han skadade sig...det var absolut inte meningen.

2008-04-07 @ 15:56:30
Postat av: Talangscout

Hejsan jag såg att ni lirade bra idag, jag skulle kunna tänka mig att bli tränare för er, hör av er/MVH Sir Alex loser

2008-04-07 @ 18:33:54
Postat av: DANNEEE

GG GUBBAR (heheehe)

2008-04-07 @ 19:54:48
Postat av: Gust

Klaga inte på att jag inte dyker upp när jag inte ens fått reda på att vi skulle spela!!!!!!!

2008-04-09 @ 12:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0