FC Fruktstund - Försåsen

Vafan. När vi startade den här bloggen tänkte jag att vi skulle skriva om hur mycket, och överlägset, vi vann, och hur många mål vi gjorde varje match. Om soliga dagar när vi piskade upp gamla dampgubbar. Helst såna som honom vi hyrde kanoter av för tre år sen, som lyfte upp mig i min flytväst och släpade in mig på lagret där han tryckte upp mig mot väggen och sa "Nu är du inte så jävla cool, va?!" Värt att nämna är att när man bär en flytväst har man en rem mellan benen, och om någon då sliter som fan i flytvästen åker den rakt upp i pungen, och min har inte varit sig själv den dess. Lite som Adams squash-pung.


Hursomhelst: Det var så jag trodde Korpen skulle bli. Och så släpper vi in sju mål idag. Jag kommer aldrig få revansch på den där gubben.

Vi mötte Försåsen, som de hette. Vi förlorade med 4-7 Dock är det inte fullt lika farligt som det låter. Vi hade decimerat manskap, minibröderna är i sin sommarstuga och David Källén är i Uppsala (tror vi, vi fick inte tag på honom i alla fall). Vi som var där fick stundtals upp bra spel. Adam och Daniel kämpade grymt bra på backen.


Och ändå. Vi gjorde fyra mål. Anfallsspelet blir bättre och bättre. Idag var första gången på ett och ett halvt år som jag kände mig bra på fotboll. Matchens lirare var Douglas.


Mål: Oskar, Jakob, Douglas, Albin

Assist: Jakob, Jakob, Jakob, Douglas (gissa varför jag tog med den)

Självmål: Johan Gust

/ Jakob

Kommentarer
Postat av: FÖRSÅSENS BK

ja ni grabbar. Vad ska man säga? Försåsens BK var hetl enkelt numret större än ni idag. Dem satte sina lägen medans ni bomade.

2008-05-02 @ 16:50:36
Postat av: Anonym

Stava kan dem inte.

2008-05-02 @ 20:41:53
Postat av: Anonym

kan DE inte

2008-05-02 @ 21:16:31
Postat av: haha

haha

2008-05-02 @ 21:50:51
Postat av: Anonym

ahahhaha, jakob skrytarn

2008-05-03 @ 01:12:01
Postat av: Anonym

ahahhaha, jakob skrytarn

2008-05-03 @ 01:13:44
Postat av: Anonym

Haha, pinigt!

2008-05-03 @ 09:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0