Piss

Matchen idag var det sämsta vi presterat hittills. Och då vann vi ändå med 3-1, men det är det enda positiva jag kan se i dagens match (förutom det mest självklara då). Det började helt okej: Jag sköt i stolpen., jag sköt David i ryggen, jag sköt på Douglas som stod på mållinjen och fick bollen på hälen så den studsade i stolpen. Den studsade ut till Albin som gjorde mål (det räknar jag som assist). I övrigt missade jag varenda pass, varenda skott och varenda dribbling. Nu ska jag försöka glömma matchen och göra det gamla vanliga - fejka att jag duschar genom att spola vatten i duschen eftersom jag inte orkar duscha både på kvällen och sen imorgon igen.


Förlåt Li, för att jag var dålig, jag kunde inte ens kolla dig i ögonen efter matchen, men det var bara så tråkigt att vara dålig när du som alltid trott på mig, att jag är duktig, kollade för första gången. Förlåt.


image57

Ledsen kille.



Det var egentligen ingen stor dag för någon i laget. När man får 1-0 i baken på straff, trots inledande enorm press, efter att Adam slängt sig på mållinjen och boxat ut bollen med handen vilket ledde till en fem minuter lång utvisning, kan det kännas väldigt tungt. Då får man förlita sig på individuella prestationer som lyfter hela laget.


Och den stod Anton för. Jag vet att vi skojat lite om honom innan, att han tar sig själv på stort allvar och kräver lagkaptensbindeln och frisparkarna men idag gjorde han verkligen skäl för det. Vid ställningen 1-1 får han en passning från vår högerback (vem det nu var just då), med en Lyckan-spelare hängandes i ryggen, när han kvicktänkt fejkar mottagning men snabbt vänder runt och hoppar över bollen som går mellan benen på Lyckankillen, och löper vidare. Han avancerar längs högerkanten, skiter i att passa mig, går själv, skottfintar och skjuter mot bortre hörnet. Målvakten är chanslös och Anton har gjort FC Fruktstunds snyggaste mål någonsin. 2-1 till Fruktstund som senare även satte 3-1 i rena glädjefnattet.


Presidenten närvarade inte idag men jag kan utan några tvivel utnämna Anton till matchens frukt.

/  Jakob


Kommentarer
Postat av: Richard

Sigge (presidenten) var visst där...

2008-05-19 @ 23:03:33
Postat av: lin

jepp men han kom i andra och avsade sig därför ansvaret att utnämnda matchens frukt.

2008-05-19 @ 23:05:30
Postat av: aw

lilla bulldog-kind (L)

2008-05-20 @ 19:36:53
Postat av: Anonym

snygging!

2008-05-27 @ 21:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0