Pokémon

Jag hinner nog inte träna alls den här veckan eftersom att vi har nationellt prov i matte på torsdag. Hade precis tänkt sätta igång med att gå igenom gamla prov, när jag började läsa om Aspergers syndrom på Wikipedia, och där stod det att skaparen av Pokémon (Satoshi Tajiri) hade det, så jag började läsa om honom istället och kom att tänka på lördagsmorgnarna när jag brukade gå upp klockan nio för att se på Pokémon. Vad hände mer dom där stunderna? Dom som man kunde fram emot en hel vecka och som gjorde en lycklig på riktigt. Visst, jag längtar till träningarna, men det är inte alls samma sak. Jag vill att Korpen ska vara mer som Pokémon klockan nio på lördag morgon, med godiset som blev över från fredagen och pappas fettfläckade vinglas kvar på tv-bordet.


Hursomhelst, jag blev sjukt sugen på att se den näst senaste Pokémon filmen: det hade tydligen kommit ut 11 stycken i japan, jag som bara trodde att det fanns tre.


Den heter Pokémon: The Rise of Darkrai

http://en.wikipedia.org/wiki/Pok%C3%A9mon:_The_Rise_of_Darkrai

Är någon med på att impotera?

/ Adam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0