Presidenten

Del 1 i vår artikelserie om människorna i och omkring FC Fruktstund presenteras idag. Vem vore bättre att börja med än lagets mäktigaste man, president, Sigge Göransson? Vad gör egentligen Sigge kvalificerad nog att vara president i FC Fruktstund? Vad är hans främsta uppgifter? Vad tycker spelarna om honom? Varför vill vi i föreningen ha honom som president och hur ser förhoppningarna på årets säsong ut? Svaren kommer här.

image66

Sigge beskriver sig själv som en i grund och botten helt vanlig kille. Det är också intrycket jag får när vi möts upp på hans favoritcafé i Kalmar. Han är en jordnära, ödmjuk och sympatisk 17-åring. Det är svårt att föreställa sig att pojken framför mig, för mer än en pojke gör han knappt anspråk på att vara, verkligen är FC Fruktstunds president. Vi slår oss ner, han tar artigt i hand, frågar om jag är törstig, och ropar till sig den söta servitörskan som han direkt charmar med ett bländvitt leende. Ryktena stämmer: Han är verkligen en kvinnornas man. Den första frågan är förstås den allra största, som alltid gäckat oss.


Varför i helvete hade du samma playlist på Winamp från femman till åttan?

Svår fråga. Jag passar.

  

Varför blev just du vald till president i FC Fruktstund?

Skulle väl säga att det handlar om det ekonomiska. Hur blev Roman Abramovic Chelseas ägare?

  

Vilka är dina primära uppgifter i laget och vilka är dina förhoppningar under Fruktstunds första säsong?

Självklart är jag optimistisk och hoppas att vi vinner serien. I övrigt tycker jag att det är mycket viktigt att vi lyckas få en fin sammansvetsat trupp med en härlig moral. Det är mycket viktigt under det här första läroåret! Min största uppgift är att ge laget stöd. Det är ett gäng bräckliga killar, Fruktstund. Sanna mina ord.


Vad fick dig att kandidera till platsen som president? Vad har du för tidigare erfarenheter av en sådan mäktig position?

Jag skulle kunna säga som så att spelet "Football Manager" har fört in mig i dessa spår. Varje gång jag spelar spelet vill jag ha mycket övergångspengar, men det är inte alltid man får det. Då vill man bara att någon ska komma och köpa upp klubben och ge mig några hundra miljoner att spendera. Nu gör jag den tjänsten för  Fruktstund. Pengar är viktiga i dagens fotboll.


Hur skulle du beskriva din ekonomiska situation privat?

Stabil.


Sigge Göransson är en man av sin tid. Det rådande klimatet i dagens fotbollsindustri kan sammanfattas i tre ord: Pengar är makt. Vissa spenderar sina dagar med att drömma tillbaka till förr, till solskensdagar där klubben med mest tradition och störst hjärta vann. Sigge ser till att pumpa in pengar i sitt lag.


Ungefär här måste Sigge kila vidare. Träning med Lindsdals A-lag står på schemat. Det är ett fullspäckat schema som FC Fruktstunds president.



Andra röster om Sigge:


Anton Holmgren, lagkapten i FC Fruktstund: - "Sigge sköter sin uppgift i FC Fruktstund dåligt just nu. Våra pengainkomster är inte alltför höga för tillfället, och vi har ju förhoppningar på att Sigge ska pumpa in rejält med pengar, men vart fan är dom?"

Douglas Larsson, vanlig dödlig i FC Fruktstund - "Sigge Göransson är en stabil kille, dock borde han närvara lite mer vid matcherna.


/  Jakob

Kommentarer
Postat av: sig

hahahaha, anton. de kommer snart!

2008-05-27 @ 20:54:36
Postat av: sofia

stiligt jakob, mycket bra

2008-05-27 @ 21:55:03
Postat av: Nr 16

Barometern style! ^.^

2008-05-27 @ 21:55:29
Postat av: Anonym

grymt

2008-05-27 @ 22:29:27
Postat av: Anonym

Strunta i pengarna Sigge! Var är brudarna?

2008-05-29 @ 18:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0