Referat

Igår vann vi mot The Naturbrukers med 3-0. Jag och Oskar fick springa till matchen eftersom gatan var avspärrad på grund av ett väggbygge. Jag vrickade foten på en trottoarkant men Oskar uppmuntrade mig att fortsätta springa. "Det är bra att springa med bruten fot, kom igen Jacke."


 Vi var en halvtimme sena. På vägen mötte vi lika sena Gust som inte kunnat komma ifrån första dagen på nya jobbet som observatör i tid, och Adam som permanentat håret anlände fem minuter innan matchstart. Han nickade inte på hela matchen för att bevara håret.


 Det blev alltså inte mycket till uppladdning och taggning i omklädningsrummet med Stefans musik, men när vi i samlad trupp, förutom Kalle som var sjuk, joggade ut över Södra Utmarken med solnedgången i ryggen och Lé Bandmask i bergsprängaren tände vi ändå till. Vi kör med individuella byten i laget, jag byter alltid med Johan Gust, vilket har både för- och nackdelar. En fördel är att jag alltid får starta under matcherna eftersom Johan är väldigt nervös av sig. En nackdel är att i slutet av matcherna kör han sina 7-minutersbyten och vägrar komma och byta. Hursomhelst:


Vi var riktigt grymma igår......! De första fem minuterna. Douglas spelade fram mig hur snyggt som helst till 1-0 och sen gjorde Oskar 2-0. Efter det blev det sämre. Vi saknade Kalle.
 

Det var dåligt fram till slutet av andra halvlek. Ur en tilltrasslad situation vann FC Fruktstund en frispark från ett till synes rätt taskigt läge, lite sådär mittimellan-långt från målet, ett avstånd som man vet att typ Paul Scholes skulle göra mål ifrån men att man själv är för dålig för att sätta den (vilket jag kanske visat att jag inte var kapabel till när jag vann en frispark, dampade på killen som kapat mig och dragit frisparken tre meter över) och då är det bra att ha sin egen Paul Scholes. Albin Karlström!
 

Matchens två höjdpunkter: Albins frispark

                                       Albins målgest


Efter matchen blev Albin utnämnd till matchens lirare och blev den första att få matchens lirare-priset som kommer hänga med från och med nu. Det är en specialupptryckt guldmedalj med rött och vitt band.


Målgörare: Jakob

                 Oskar

                 Albin

image69
Där har han precis skjutit. Albin.

/  Jakob


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gust, Gust, Gust... Vilken kille.

2008-05-29 @ 18:53:57
Postat av: :D:D

Kul att se att abbe kan komma in och regeran under kallles frånvaro(:

2008-05-29 @ 18:55:38
Postat av: Anonym

gattoso 2

2008-05-29 @ 19:42:29
Postat av: Shara

Grattis på födelsedagen Anton!

2008-05-31 @ 18:44:35
Postat av: Anonym

Tack Jochim :)

2008-06-01 @ 10:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0